A
Accio
Formuła Accio Ruch ręką Wskazanie różdżką na przedmiot, który ma zostać przyzwany i wymówić nazwę zaklęcia. Kolor światła Niebieski Klasa I
Zaklęcie przywołuje daną rzecz. Im dalej rzecz się znajduję, tym trudniej jest ją przywołać. Trzeba mieć mgliste pojęcie na temat gdzie dana rzecz jest.
Aguamenti
Formuła Akłamenti Ruch ręką Zamach Kolor światła Biały Klasa VI
Z różdżki wydobywa się strumień jasnej, czystej wody. Zaklęcie ma wiele zastosowań: od kawałów, do zgaszenia ognia.
Alarte Ascendare
Formuła Alarte Ascendarei Ruch ręką Wskazanie Kolor światła Niebieski Klasa I
Czar wyrzuca dany obiekt w powietrze i upada w to samo miejsce, bez większych szkód dla obiektu wyrzuconego (chyba że jest to porcelana itp.)
Alohomora
Formuła Alohomora Ruch ręką Obrót i wskazanie Kolor światła Niebieski Klasa I
Zaklęcie otwiera zamki. Może odblokować drzwi, zamknięte zaklęciem Colloportus.
Anapneo
Formuła Anapneo Ruch ręką Wskazanie Kolor światła Niebieski Klasa II
Zaklęcia udrożnia drogi oddechowe. Może być użyte np. podczas zadławienia lub zakrztuszenia się wodą.
Anteoculatia
Formuła Anteoculatia Ruch ręką Mały zamach Kolor światła Niebieski Klasa III
Zaklęcie powoduje wyrośnięcie poroża (także u ludzi). Gdy ofiara chce się pozbyć niechcianej "ozdoby" musi przesiedzieć cały dzień w skrzydle szpitalnym.
Aperacjum
Formuła Aperacjum Ruch ręką Wskazanie Kolor światła Niebieski Klasa I
Zaklęcie ujawniające niewidzialny tusz.
Aqua Eructo
Formuła akła erukto Ruch ręką Wskazanie Kolor światła Jasno niebieski Klasa VI
Czarodziej tworzy strumień wody z różdżki, który może kontrolować. Wody może być tyle, że może zatopić przeciwnika.
Arania Exumai
Formuła [Arania Exumei/i] Ruch ręką [i]Wskazanie Kolor światła Białe Klasa II
Zaklęcie unieszkodliwia pająki. Bardzo przydatne przeciwko akromantulom.
Arresto Momentum
Formuła Arresto Momentum Ruch ręką Wskazanie Kolor światła Białe Klasa IV
Zaklęcie spowalnia lub zatrzymuje ruch obiektu.
Ascendio
Formuła Ascendio Ruch ręką Mały zamach Kolor światła Niebieskie Klasa IV
Zaklęcie polega na tym, że różdżka z ogromną siłą, pociąga rzucającego zaklęcie czarodzieja w górę.
Avis
Formuła Avis Ruch ręką Mały zamach Kolor światła Niebieskie Klasa I
Czarodziej wyczarowuje z różdżki małe, ćwierkające ptaszki, które mogą zaatakować ofiarę.
B
Bąblogłowy
Formuła Bąblogłowy Ruch ręką Wskazanie Kolor światła Niebieskie Klasa V
Zaklęcie tworzy duży bąbel wokół głowy czarodzieja, który jest wypełnionym powietrzem. Pozwala to na pływanie pod wodą (od 30 minut do 1h 20 minut)
C
Cave Inimicum
Formuła Cave Inimicum Ruch ręką Wskazanie Kolor światła Niebieskie Klasa VII
Jest to zaklęcie ostrzegające przed zbliżającymi się wrogami lub każdymi innymi osobami. Może zostać rzucone na dany obszar nie większy niż 8 metrów.
Cento Onis
Formuła Cento Onis Ruch ręką Wskazanie Kolor światła Niebieskie Klasa VI
Jest to przeciw zaklęcie, które gasi ogień powstały przez zaklęcie Incendio za pomocą niebieskiego dymu.
Cistem Aperio
Formuła Cistem Aperio Ruch ręką Wskazanie Kolor światła Białe, żółte Klasa I
Zaklęcie otwiera skrzynię.
Colloportus
Formuła Colloportus Ruch ręką Wskazanie Kolor światła Niebieskie Klasa V
Zaklęcie służy do zamykania zamków drzwi, okien skrzyń itp. Zablokowane zamki nie można otworzyć zaklęciem Alohamora lub Sezam Materio.
Confundus
Formuła Confundo Ruch ręką Wskazanie Kolor światła Niebieskie Klasa VI
Zaklęcie wprowadza w błąd lub służy do zmylenia czarodzieja, stworzenia lub przedmiotu magicznego.
Conjunctivitis
Formuła Conjunctivitis Ruch ręką Energiczny zamach Kolor światła Niebieskie Klasa IV
Zaklęcie które oślepia ofiarę. Działa także na zwierzęta gruboskórne jak smoki oraz olbrzymy.
Czar Rozweselający
Formuła Zaklęcie niewerbalne Ruch ręką Wskazanie Kolor światła Pomarańczowa iskra Klasa III
Jest to jedne z prostszych zaklęć niewerbalnych, które jest nauczane na III roku nauki. Powoduje u ofiary silny napad śmiechu.
D
Defodio
Formuła Defodio Ruch ręką Wskazanie Kolor światła Niebieskie Klasa II
Zaklęcie odłamuje część przedmiotu, na które zaklęcie zostało rzucone.
Densaugeo
Formuła Densaugeo Ruch ręką Wskazanie Kolor światła Niebieskie Klasa II
Zaklęcie wydłuża przednie zęby u ofiary.
Deprimo
Formuła Deprimo Ruch ręką Wskazanie Kolor światła Niebieskie Klasa I
Zaklęcie robi dziurę w drewnie.
Depulso
Formuła Depulso Ruch ręką Wskazanie Kolor światła Czerwone Klasa III
Zaklęcie odpychające dany przedmiot.
Diffindo
Formuła Diffindo Ruch ręką Wskazanie Kolor światła Niebieskie Klasa III
Jest to zaklęcie, które rozcina różne rzeczy np. rośliny, sznury, lód.
Diminuendo
Formuła Diminuendo Ruch ręką Wskazanie Kolor światła Niebieskie Klasa V
Zaklęcie powoduje kurczenie się obiektu, na które zaklęcie zostało rzucone.
Drętwota
Formuła Drętwota Ruch ręką Wskazanie Kolor światła Czerwone Klasa III
Zaklęcie powoduje albo utratę przytomności, lub zatrzymanie poruszających się obiektów. Jeżeli kilka osób posłuży się nim jednocześnie, na jednym obiekcie, powoduje większe obrażenia w przypadku ludzi i zniszczenia w przypadku przedmiotów.
Duro
Formuła Duro Ruch ręką Wskazanie Kolor światła Czerwone Klasa V
Zaklęcie zamienia dane przedmioty w kamień.
|